Welke vergunning heeft u nodig

WELKE VERGUNNINGEN EN VISPAS HEEFT U NODIG
Bij elke vereniging die is aangesloten bij een federatie heeft U een vispas nodig maar...

Bij de eerste vereniging waarvan U lid bent krijgt U de hoofdpas (A pas) met de landelijke lijst van viswateren.
Wilt U wijzigingen doorgeven zoals adres, geboortedatum e.d. moet U dat bij deze vereniging doen.
Bent U lid van meerdere verenigingen dan ontvangt U bij iedere volgende vereniging een zogenaamde B pas. Let op, een B pas is enkel geldig in combinatie met een A pas en de landelijke lijst van viswateren.
Met andere woorden, zonder een A pas vist U illegaal en is een B pas niet geldig.
Bent U geen lid van een vereniging die is aangesloten bij een federatie moet U toch een vispas hebben.
Deze vispas is verkrijgbaar bij het postkantoor. Hierbij krijgt U echter geen landelijke lijst van viswateren zoals die wordt uitgegeven door de federaties maar een aangepaste versie van openbaar toegankelijk vlot – en bevaarbaar viswater wat niet in beheer is van de federatie. Denk daarbij aan kanalen en een aantal rivieren.

De vispas is verplicht vanaf 14 jaar. Jonger dan 14 jaar, dan heeft U geen vispas nodig mits U met één hengel vist.
Wilt U toch met 2 hengels vissen, dan moet daarvoor een jeugdpas worden aangeschaft. Deze is op dezelfde manier verkrijgbaar als boven beschreven. Naast de vispas en de verenigingsvergunning verstrekt E.R.H.V. ook de BTO vergunning voor het stroomgebied Dommel en Essche Stroom. Deze organisatie staat los van de federatie en geeft daarom een eigen vergunning uit. Voor de kosten verwijs ik U terug naar vergunningen/lidmaatschap, daar staan de verschillende prijzen
vermeld. Voor meer informatie kunt U terecht bij dierenspeciaalzaak De Borchmolen of de secretaris.

LET OP: Indien geen machtiging wordt gegeven voor het innen van de contributie vervalt het lidmaatschap automatisch aan het einde van het kalender jaar en moet U zich opnieuw inschrijven en de vispas opnieuw aanvragen