Huishoudelijk reglement

Uittreksel huishoudelijk reglement Eerste Rooyse Hengelsport Vereniging, versie 2022.0

Voor zover dit reglement verdergaande beperkingen bevat in vergelijking met de wettelijke bepalingen gaat dit reglement voor. Elk lid wijst een ander zo nodig op handhaving van dit reglement en geeft ernstige overtredingen door aan het bestuur.

Nieuwe leden vanaf 14 jaar die de vispas nodig hebben machtigen ERHV voor het innen van de contributie, de machtiging is ten alle tijden in te trekken. Zonder machtiging vervalt het lidmaatschap automatisch aan het einde van het betreffende lidmaatschapsjaar zonder verdere kennisgeving.

Vissen is toegestaan met ten hoogste twee hengels, elk voorzien van één haak. Alleen indien gevist wordt met kunstaas is het gebruik van meertandige haken (maximaal 3) toegestaan. Het vissen met gekleurde maden, ‘vere de vase’ en hennep is verboden. Beperkt voeren is toegestaan; voeren met hennep, aardappel(producten) en kunstmatig gekleurd voer is niet toegestaan.

Ondermaatse vis dient direct te worden teruggezet. Graskarper moet vanwege zijn speciale functie altijd direct te worden teruggezet. Deze vissoort wordt uitgezet om overtollige plantengroei in het water te beteugelen. Het is verboden gevangen vis, ongeacht de vissoort mee te nemen.

Vissen op roofvis is toegestaan van 1 juni t/m einde februari.
Auto’s, (brom)fietsen, scooters, caravans en tenten mogen niet aan de waterkant worden geplaatst als er geen pad langs het water loopt dat hiervoor openbaar toegankelijk is.
Het is verboden te vissen vanaf één uur na zonsondergang en één uur voor zonsopgang. Dus, nachtvissen is niet toegestaan.

Het vissen op de vijvers van de Kienehoef is verboden aan de hele oeverzijde van restaurant ‘de Helden van Kien’ (Noordelijke vijver) en aan de oever bij de Kinderboerderij en waadpad(en). Gedetailleerde informatie is te vinden op de infoborden bij de ingangen van het park. Tevens is het op de vijvers van de Kienehoef verboden om te vissen met kunstaas (spinners) of een drijvende broodkorst.

Iedere visser is verplicht zijn vispas, bewijs van lidmaatschap, leefnet of vistas e.d. te laten controleren door daarvoor door het bestuur aangewezen controleur die zich als zodanig hebben gelegitimeerd. Laat geen afval achter maar neem het mee naar huis. Het niet naleven van deze regels leiden tot schorsing of royement.